مقالات آموزشی

برای منزل شما مبلمان کلاسیک بهتر است یا راحتی؟

مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان کلاسیک و راحتی دو دسته پرطرفدار و پرفروش از میان انواع مختلف مبلمان است. زیرا نسبت به سایر سبک ها راحت تر با سایر لوازم منزل هماهنگ می شوند.

مبلمان مهمترین بخش دکوراسیون یک خانه را تشکیل می‌دهند به صورتی که دانستن ویژگی انواع مبلمان دارای اهمییت بالایی است. مبلمان دارای انواع و طراحی‌های زیادی می‌باشد به صورتی که ممکن است در هنگام انتخاب مبلمان دچار سردرگمی شویم.

مبلمان کلاسیک بهتر است یا راحتی؟

مبلمان به طور کلی شامل مبلمان راحتی می‌باشد که مناسب ادارات و همچنین منازل می‌باشد زیرا مبلمان راحتی در انواع و با جنس مختلف ساخته می‌شود مانند چرم، پارچه و یا جین و کلی از انواع مختلف دیگر پارچه و در سمت دیگر مبلمان کلاسیک می‌باشد که می‌باشد که از محبوب‌ترین مبلمان‌ها می‌باشد زیرا طراحی این مبلمان بسیار شیک و  از همه نظر دارای کیفیت بالایی است.

 

در مبلمان کلاسیک کار‌های چوب بسیار فراوان تر از مبلمان راحتی می‌باشند و به این علت زیبایی مبلمان کلاسیک خاص‌تر می‌باشند.

 

مبلمان راحتی

مبلمان کلاسیک و راحتی

 

مبلمان راحتی در انواع گوناگونی می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون و سلیقه خود هریک از انواع آن را که مورد پسند بود انتخاب نمایید. مبل راحتی از انواع پرطرفدار مبلمان هستند که بیشتر در سبک‌های دکوراسیون مدرن و امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبلمان راحتی دارای ساختار بسیار راحتی هستند و کاملا مناسب استفاده اعضای خانواده در طول شبانه ‌روز است.

این نوع مبلمان وزن کمتری دارند و در ارتفاع پایین‌تری نسبت به زمین قرار می‌گیرند، دارای دسته‌های پهن و نرمی بوده، عموما ساختاری نرم داشته و از جنس پارچه تشکیل می‌شوند.جنس پارچه و رنگبندی مبل راحتی نیز بسیار متنوع و گوناگون می‌باشد و می‌توان از جنس‌ها و رنگ‌ها پارچه گوناگون این نوع مبل را تهیه نمود. مبلمان راحتی با تمامی ویژگی‌های خوبی که دارد جز پر طرفدارترین نوع مبلمان می‌باشد به صورتی که در بیشتر ادارات و منازل از این نوع مبل استفاده می‌گردد.

این مبل به علت نرمی و راحتی فراوانی که دارد برای تمامی سلیقه‌ها مناسب می‌باشد زیرا از این مبلمان در طراحی‌ها و شکل‌های گوناگون تولید می‌گردد.

 

بیشتر بدانید: ست کردن مبل راحتی تمام پارچه با دکوراسیون خانه 

 

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک و راحتی

یکی از شیک‌ترین و بهترین انواع مبلمان، مبل‌های کلاسیک می‌باشند، مبل‎‌های کلاسیک در پایه‌ها، دسته‌ها و بالا مبل دارای تزئینات و کارهای دست زیبایی هستند. در مبلمان کلاسیک از چوب‌های فراوانی استفاده می‌گردد پس انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت این نوع از مبلمان دارای اهمیت فراوانی می‌باشد.

مبلمان کلاسیک نیز به دلیل ظاهر بسیار زیبا و شیکی که دارند بیشتر جهت پذیرایی از مهمانان در سالن‌های پذیرایی و نشمین استفاده می‌گردد تا جلوه خاص منزل و همچنین دکوراسیون به زیبایی نمایان شود. این سبک از مبلمان هم بسیار مناسب دکوراسیون کلاسیک میباشد به صورتی که در خانه مدرن امروزی که در بیشتر آنها طراحی کلاسیک کار شده است.

مبلمان کلاسیک همانطور که از اسمش مشخص است دارای طراحی کلاسیکی می‌باشد و بیشتر متناسب خانه‌هایی با فضاهای بزرگ  و دکوری با ترکیب کلاسیک و مدرن می‌باشد تا مبلمان بتواند آن جلوه مورد انتظار خود را به راحتی به نمایش بگذارند.

 

مقایسه مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان کلاسیک و راحتی

مبل راحتی از آن نوع مبلمان می‌باشد که پارچه استفاده شده در آن زیاد می‌باشد و همین امر نیز باعث راحتی این نوع مبل می‌باشد. اینگونه مبل‌ها عموماً در نشیمن و فضاهای خصوصی که استفاده بیشتری از مبل می‌شود و به منظور آسایش و رفاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو نیز مبل راحتی را در شکل‌ها و طرح‌های گوناگون در بازار مشاهده می‌شود.

مبل‌های راحتی برخلاف مبلمان کلاسیک، زیاد در طراحی آن وقت صرف نمی‌شود و دارای زیبایی در آن حد نمی‌باشد. مبل کلاسیک تلفیقی از راحتی و زیبایی است. شاید بتوان گفت که از دید مشتریان بازار مبل زیباترین مبل، مبل کلاسیک است.

در طراحی دسته‌ها و تاج این گونه مبل‌ها، عموماً از چوب‌‌های خاص با طرح‌های ظریف بهره گرفته می‌شود. این نوع مبل به یک مبل همیشه ماندگار شهرت دارد و اگر بخواهیم استعاره‌ای بهتر از مبل کلاسیک داشته باشیم، باید بگویم مبل کلاسیک تقریبا شبیه به فرش‌های سنتی پر نقش و نگار است.

 

یشتر بدانید: نکات انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب 

 

مقایسه چیدمان مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان کلاسیک و راحتی

هریک از این مبلمان در ابعاد، جنس پارچه، رنگ و انواع مختلفی در بازار وجود دارند و هر یک با توجه به ویژگی‌ها و کیفیتی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هم هستند. بنابراین نمی‌توان قیمت خاصی برای هریک از آنها در نظر گرفت و همان‌گونه که پیشتر هم به آن اشاره شد، قیمت مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده از تزئینات زیاد و کارهای چوبی فراوانی که بر روی آن انجام می‌گیرد، نسبت به مبلمان راحتی بالاتر هستند.

نوع چیدمان مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد زیرا تعیین بهترین نوع برای قرار گرفتن مبلمان می‌تواند جلوه مبل را چندین برابر کند. که هریک از سبک‌های مبلمان نیز دارای نظم چیدمان مخصوص به خود هستند که با رعایت آنها، دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهید داشت.حال با شناختی که از هریک از انواع مبلمان و با درنظر گرفتن سلیقه و خواست خود می‌توانید سبک مبلمان مورد نظر خود را پیدا نمایید.

مبلمان راحتی دارای بدنه‌ای نرم و راحت می‌باشند که مناسب برای نشستن‌های طولانی است

نتیجه گیری

ویژگی انواع مبلمان

مبلمان را می‌توان مهم‌ترین بخش دیزاین یک خانه دانست به صورتی که انتخاب مناسب مبلمان میتواند تعیین کننده یک دکوراسیون خوب و یا بد باشد. مبلمان امروزه در انواع مختلفی تولید می‌گردند که می‌توان به مبلمان کلاسیک و راحتی اشاره کرد. این دو نوع از مبلمان دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود می‌باشند که این مبلمان را از یکدیگر متمایز نشان می‌دهند.

مبلمان راحتی دارای ساختاری نرم و راحتی می‌باشند به صورتی که راحتی افراد در درجه اول اهمیت قرار دارد ولی در مبلمان کلاسیک طراحی و زیبایی مبلمان در درجه اول قرار می‌گیرد. زیرا کار طراحی مبلمان کلاسیک بسیار پر کار تر از مبلمان راحتی می‌باشد.

کارخانه مبلمان ستاره سبز با استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی ساخت پیشرفته توانسته است تا انواع مبلمان کلاسیک و راحتی را باکیفیت درجه یک طراحی و تولید کند و به این ترتیت همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد. برای سفارش مبلمان، اطلاع از قیمت ها و سایر موارد می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *