مقالات آموزشی

ست کردن مبل راحتی تمام پارچه با دکوراسیون منزل

مبل راحتی تختخواب شو

منظور از  مبل راحتی تمام پارچه چیست؟ این نوع مبلمان چه مزایایی دارد؟ در هنگام خرید مبل راحتی تمام پارچه باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ چگونه می توان مبل راحتی تمام پارچه را با دکوراسیون منزل ست کرد؟
یکی از لوازم ضروری برای هر خانه ای مبل راحتی است که همانطور که از اسمش پیداست برای استراحت افراد در فضای نشیمن خانه کاربرد دارد. این نوع مبلمان انواع مختلفی دارد که یکی از مدل های زیبای آن مبل راحتی تمام پارچه است.

 

مبل راحتی تمام پارچه
منظور از مبل راحتی تمام پارچه آن است که به جز اسکلت مبل که از چوب ساخته شده است مابقی قسمت های مبل با پارچه پوشیده شده است. در این نوع مبلمان پایه های مبل ممکن است مخفی باشد و یا نباشد، اما قطعا دسته های مبل نیز روکش شده اند. پاسخ مابقی سوالات مطرح شده را در ادامه مطلب بخوانید.

 

اگر دارای فرزند کوچک و یا حیوان خانگی هستید توصیه می شود تا مبل تمام پارچه را با رنگ های روشن و یا پارچه چرمی انتخاب نکنید.

 

بیشتر بدانید: ۴ نکته مهم در انتخاب رنگ مبل راحتی

 

محل مناسب قرار دادن مبل راحتی تمام پارچه

مبل راحتی تمام پارچه

مبل تمام پارچه برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند دارای مزایایی چون راحتی و انعطاف است که به راحتی کودک می تواند روی آن تحرک داشته باشد. اما نکته ای که خانواده ها باید به آن دقت کنند آن است که این نوع مبلمان زود کثیف می شود. بنابراین اگر دارای فرزند کوچک و یا حیوان خانگی هستید بهتر است تا در هنگام خرید رنگ های چرک تاب را انتخاب کنید.
به لحاظ محل قرار گیری نیز این نوع از مبلمان باید در نقطه ای از خانه قرار گرفته بگیرد که در مسیر رفت و آمد افراد خانواده نباشد. زیرا پارچه خیلی سریع آلودگی را به خود جذب می کند و کثیف شدن زود هنگام مبل به معنای زحمت شست و شوی مضاعف برای شما است. مدل ال مانند مبل تمام پارچه را می توانید در گوشه نشیمن خانه قرار دهید.

 

مبل راحتی تمام پارچه چرمی

یکی از عمده پارچه هایی که در تهیه این نوع از مبلمان کاربرد دارد، پارچه های چرمی است که با رنگ های تیره و نمای براق خود ظاهری چشمگیر و مدرن را به منزل می دهد. استفاده از این نوع مبلمان به خصوص در اتاق هایی با رنگ دیوار سفید، بسیار زیبا می شود.

اما مبلمان تمام پارچه چرمی علاوه بر زیبایی دارای مزایای دیگری چون تمیز شدن آسان نیز می باشد. شاید تصور کنید که این نوع از مبلمان برای خانواده های دارای فرزند کوچک مناسب است. اما باید بگوییم که در اشتباه هستید. این نوع از مبلمان را تنها در صورتی انتخاب کنید که فرزند کوچک و یا حیوانی خانگی نداشته باشید.

زیرا پارچه چرمی به اشیای نوک تیز حتی ناخن حساس است و نیازمند مراقبت بیشتری است. در صورت پاره شدن گوشه ای از مبل حتی به مقدار ناچیز نمی توان آن را رفو کرد. چون جای دوخت کاملا مشخص می شود. همچنین پارچه چرمی گرما را در خود نگه می دارد، بنابراین در فصل تابستان باید فضای سالن را بطور مداوم با کولر خنک نگه دارید.

 

مبل تمام پارچه ریلکس شو

WhatsApp Image 2020 02 24 at 9.45.20 PM

بسیاری از افراد پس از سپری کردن یک روز کاری و بازگشت به منزل تمایل دارند که روی مبل راحتی دراز کشیده و تلویزیون تماشا کنند. این حالت برای بسیاری از افراد آرامش بخش است و بر همین اساس است که مبلمان تمام پارچه ریلکس شو نیز طراحی شده است. این نوع از مبلمان که به صورت تکی است دارای دکمه ای است که با فشار دادن آن می تواند بدن شما را ماساژ دهد.

 

نکات خرید مبل راحتی تمام پارچه

  • قبل از خرید مبل راحتی تمام پارچه باید توجه به رنگ آن داشته باشد که هماهنگ با لوازم دکوراسیون منزلتان باشد.
  • به محکم بودن اسکلت بندی مبل باید دقت کنید.
  • اندازه مبل باید متناسب با فضای خانه باشد.
  • قبل از خرید به کاربرد مبل دقت داشته باشید. اگر برای ریلکس کردن مورد استفاده قرار می گیرد، نوع ماساژوری آن را خریداری کنید.
  • به جنس پارچه باید دقت داشته باشید که از انواع باکیفیت و مرغوب باشد.
  • به تمیزی دوخت آن پارچ دقت کنید. دوخت تمیز باید ریز باشد و یه چشم نیاید.
  • روش پاک کردن لکه از روی پارچه مبل را از فروشنده پرس و جو شوید.
  • فنرهای نشیمنگاه آن را امتحان کنید که خیلی شل و یا خیلی سفت نباشد.

مبل راحتی تمام پارچه

  • به تشک پشت مبل دقت کنید که پوک و توخالی نباشد.
  • برای جمع آوری کرک و آشغال روی مبل از جاروبرقی باید استفاده کنید. اگر تمیز کردن لکه ها از بخارشو استفاده نکنید. بهترین روش شست و شو استفاده از از آب سرد و شامپو است.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید مبل راحتی مناسب

 

در هنگام خرید مبل تمام پارچه باوجود پنهان بودن اسکلت بندی مبل حتما به نوع چوب بکار رفته و یا کیفیت پارچه آن دقت کنید.

 

نتیجه گیری

مهمترین مزیت مبل راحتی تمام پارچه تنوع طرح و رنگ آن است که به راحتی با انواع سبک دکوراسیون قابل ست کردن است. از آنجاییکه در ساخت این مبلمان تمامی اجزا با روکش پوشانده شده اس و قاب آنها نیز فلزی یا چوبی است، دوام بالایی دارند. این نوع مبلمان به خصوص برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند، بسیار مناسب است زیرا بستری نرم و انعظاف پذیر برای تحرک کودکان فراهم می آورد. دو مدل از معروف ترین نوع مبلمان تمام پارچه نوع چرمی و نوع ریلکس شو است. که اولی به دلیل زیبایی و دومی به دلیل راحتی برای رفع خستگی مورد توجه قرار گرفته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *