مقالات آموزشی

نکات انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب

پارچه مبل راحتی

پارچه مبل راحتی مانند هر پارچه دیگری دارای انواع مختلف به لحاظ جنس، رنگ و بافت است. پارچه مبل نقش مهمی در طول عمر و دوام مبل راحتی دارد. همچنین مهمترین ویژگی ظاهری یک مبلمان است که در نگاه اول سریعا به چشم می آید. از همه مهمتر اینکه مبلمان نقش کلیدی در زیباسازی و دکوراسیون داخلی منزل دارد.

از این صحبت نتیجه می گیریم که انتخاب صحیح پارچه مبلمان به لحاظ دوام و زیبایی اهمیت بسیاری دارد. با توجه به اینکه امروزه قیمت هر دست مبل راحتی مقدار قابل توجهی است، بنابراین هرگونه اشتباه در انتخاب رنگ، جنس و طرح نامناسب باعث تحمیل هزینه های اضافی در آینده نزدیک به شما می شود. در این مقاله قصد داریم تا به شرح نکاتی مهم در رابطه با انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب بپردازیم.

بیشتر بدانید: انواع فوم مبل راحتی

انتخاب پارچه مبل راحتی بر اساس کاربرد مبل

پارچه مبل راحتی

اگر قرار است تا مبل راحتی برای استراحت روزانه و دورهمی خانوادگی باشد مخصوصا اگر که فرزند کوچک دارید، پس انتخاب یک پارچه بادوام و مقاوم اهمیت بسیاری پیدا می کند. اما اگر قرار است مبل راحتی برای پاسیو و یا پذیرایی از میهمانان غیر رسمی باشد، از آنجایی که این دست مبلمان به دفعات زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، پس نیازی به تهیه پارچه های گران قیمت نیست.

 

انتخاب پارچه مبل راحتی بر اساس جنس

نکات انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب

بطور کلی پارچه مبل راحتی به لحاظ جنس به دو دسته الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود. انواع کتان، ویسکوز، پشمی، چرمی، استات، ابریشم و ریون در دسته الیاف طبیعی و انواع نایلون، اکریلیک، پلی استر نیز در دسته الیاف مصنوعی قرار می گیرند. به جز این سه مورد ابریشم مصنوعی نیز گاها در تولید پارچه های مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتخاب پارچه مبل راحتی بر اساس کیفیت

پارچه مبل راحتی

کیفیت مهمترین فاکتوری است که در هنگام انتخاب پارچه مبل راحتی بایستی به آن توجه کنید. یک پارچه باکیفیت در مقابل شست و شو، ساییدگی و پرزدهی مقاوم است، کش نمی آید و تراکم بافت بالایی دارد. بدین منظور حتما پارچه مبل را در چند جهت بکشید. اگر پاچه کش آمد بدانید که پس از مدت زمان کوتاهی فرم اولیه خود را از دست می دهد. همچنین برای تست تراکم بافت به وزن پارچه نیز دقت کنید. پارچه های با بافت فشرده معمولا سنگین وزن هستند. راه دیگر تشخیص کیفیت بافت، قرار دادن پارچه در مقابل نور است.

 

انتخاب پارچه مبل راحتی براساس رنگ و طرح

نکات انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب

پس از درنظر گرفتن فاکتورهای بالا، نوبت به انتخاب رنگ پارچه است. اکیدا توصیه می کنیم تا رنگ پارچه را کاملا هوشمندانه انتخاب کنید. برای چنین انتخابی علاوه بر سلیقه خود به هارمونی آن با دکوراسیون منزل خود دقت کنید. از طرفی به یک رنگ ساده اکتفا نکنید زیرا می تواند خسته کننده شد. در برخی از مدل ها، مبل بزرگ تک رنگ ساده است و صندلی های تک نفره طرح دار یا دارای رنگ متضاد با مبل بزرگ هستند. استفاده از کوسن های این چنینی نیز نمای مبلمان را دو چندان می کند.

نکته مهم دیگر آن است که اگر استفاده زیادی از مبلمان راحتی خود دارید یا دارای فرزند کوچک و حیوان خانگی هستنید، به سراغ رنگ های چرک تاب بروید. رنگ های روشن کوچکترین لک و آلودگی را در خود نشان می دهند و به راحتی تمیز نمی شوند. 

بیشتر بدانید: ۴ نکته مهم در انتخاب رنگ مبل راحتی

نکات انتخاب پارچه مبل راحتی مناسب

نتیجه گیری

پارچه مبل راحتی همانند کلاف و فوم نقش کلیدی در دوام و طول عمر آن دارد. ضمن اینکه نمای ظاهری مبل نیز تا حدودی زیادی وابسته به رنگ و طرح پارچه است. لذا توصیه می شود تا در هنگام انتخاب پارچه مبل راحتی به معیارهایی چون میزان استفاده از مبلمان، جنس پارچه، استحکام و کیفیت آن، طرح و رنگ پارچه توجه کنید. قیمت پارچه نیز بسته به اینکه تولید داخل باشد و یا از انواع وارداتی، رقم های متفاوتی دارد. امروزه در بازار شاهد پارچه های چینی ارزان قیمت هستیم که اغلب آنها کیفیت مطلوبی ندارند. در مورد مبلمان که یک کالای ضروری و گران محسوب می شود به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید.

در این رابطه خرید از تولیدی های معتبر می تواند به شما اطمینان لازم را از مرغوبیت کالا بدهد. گروه تولیدی مبل ستاره سبز دارای سابقه فعالیت طولانی در حوزه تولید مبلمان راحتی است که با بکارگیری متریال باکیفیت، طراحی حرفه ای و کیفیت ساخت بالا، همواره توانسته است تا رضایت مشتریان را برای خود کسب کند. اگر قصد خرید مبل راحتی مطابق با سلیقه خود را دارید، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با این گروه تولیدی تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *