مقالات آموزشی

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

بهترین چوب برای مبل راحتی

یکی از مشکل ترین مراحل ساخت مبلمان انتخاب بهترین چوب برای مبل راحتی است. اهمیت این امر از آن بابت است که خاصیت و ویژگی‌های هریک از انواع چوب‌ها با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت در کیفیت نهایی مبل راحتی و سرعت ساخت آن تاثیر مستقیم دارد. در طبیعت انواع مختلفی از چوب درختان وجود دارد و برای ساخت مبل راحتی باید از بهترین آنها استفاده شود. چوب‌هایی که بیشترین استفاده را دارند شامل چوب گردو، چوب بلوط، چوب افرا، چوب ماهون و چوب کاج هستند. در ادامه مطلب با ویژگی های هر کدام بیشتر آشنا خواهید شد.

 

بهترین چوب برای مبل راحتی: گردو

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

یکی از بهترین و مرغوب‌ترین چوب‌هایی که در ساخت مبل راحتی استفاده می‌گردد چوب گردو است. این چوب به لحاظ جنس بسیار سخت و محکم است. به همین دلیل مبلمان ساخته شده با آن از دوام و طول عمر بالا برخوردار است. چوب گردو در کنار استحکام بالا بسیار راحت تراش می خورد و عمل حکاکی به راحتی بر روی آن انجام می‌گیرد. همچنین حکاکی ایجاد شده برای چندین سال بر روی آن باقی می‌ماند و از این رو جز چوب‌هایی است که استفاده فراوانی دارد. چوب گردو دارای انواع مختلفی چون گردو سیاه، گردو کارائیب، گردو برزیلی و گردو آمریکای شمالی است.

 

خاصیت و ویژگی‌های هریک از انواع چوب‌ها با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت در کیفیت نهایی مبل راحتی و سرعت ساخت آن تاثیر مستقیم دارد.

 

بهترین چوب برای مبل راحتی: بلوط

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

یکی دیگر از بهترین انواع چوب برای ساخت مبلمان راحتی چوب بلوط است. این چوب به دلیل استقامت و مقاومت بالا کیفیت بسیار خوبی برای ساخت لوازم چوبی دارد. مقاومت بالا باعث می شود تا در مقابل سایش دوام آورده و از خراب شدن چوب مبلمان جلوگیری ‌شود. چوب بلوط دارای انواع فراوانی است که می‌توان آنها را به دو گروه اساسی بلوط سفید و بلوط قرمز تقسیم کرد. بلوط قرمز که به بلوط سیاه نیز معروف است ‌کیفیت بالاتری دارد. بطور کلی چوب بلوط دارای رنگ روشن است و به همین دلیل استفاده بیشتری نسبت به دیگر چوب‌ها دارد.

 

یشتر بدانید: آشنایی با انواع پارچه مبلی 

 

بهترین چوب برای مبل راحتی: افرا

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

چوب افرا یکی از سخت‌ترین چوب موجود در طبیعت است که از کیفیت درجه یک و ممتاز در صنعت مبلمان سازی برخوردار است. به همین دلیل کاربرد فراوانی دارد.  این چوب به علت سختی بالا نه تنها در مبلمان بلکه برای ساخت انواع دکور و کمدها نیز استفاده می‌شود. همچنین این سختی بالا باعث شده است تا در برابر ضربه نیز مقاوم باشد. چوب افرا دارای انواع زیادی است و تمامی آنها از کیفیت لازم برای ساخت مبلمان برخوردار هستند.

 

چوب‌های مورد استفاده در صنعت مبلمان سازی باید دارای سختی و مقاومت بالا باشد تا بتوانند در برابر تراش خوردن و حکاکی دوام بیاورند.

 

بهترین چوب برای مبل راحتی: ماهون

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

یکی ازبهترین چوب‌ها در صنعت مبلمان چوب ماهون است زیرا قابلیت برش‌خوری راحتی دارد. ازآنجاییکه درخت ماهون جزو درخت هایی با تنه‌های بزرگ شمرده می‌شوند، معمولا تخته‌های برش خورده از آن دارای سطح بزرگتری هستند و به همین دلیل است که کاربرد آن در صنایع ساخت لوازم چوبی صرفه اقتصادی دارد. درخت ماهون دارای انواع مختلفی است که بیشتر آنها دارای کیفیت لازم برای ساخت مبلمان هستند.

 

بیشتر بدانید: ست کردن مبل راحتی تمام پارچه با دکوراسیون خانه 

 

بهترین چوب برای مبل راحتی: کاج

انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

چوب کاج یکی از پر استفاده‌ ترین چوب ها در صنعت ساخت مبلمان است. این چوب دارای رنگ روشن است و همچنین از ظرافت خاصی برخوردار است. این چوب در عین نرم بودن دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و در مقابل صدمات رایج به چوب، بسیار مقاوم است. بیشتر از صد گونه درخت کاج در طبیعت موجود است. چوب کاج در برابر فشار آسیب‌دیدگی بسیار مقاوم است و به همین علت است که در این صنعت استفاده فراوانی دارد.

 

نتیجه گیری

امروزه از انواع مختلف و بسیار زیادی از درختان برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود که هرکدام کیفیت و ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث می‌شود سطوح کیفی گوناگونی از مبلمان تولید شوند. پرکاربرد ترین انواع چوب در صنایع مبلمان سازی چوب گردو، افرا، کاج ماهون و بلوط است. تمامی آنها از مقاومت و استحکام بالا برخوردار هستند اما به لحاظ رنگ متفاوت بوده و همین مسیله دامنه انتخاب را برای سلیقه های مختلف بازتر می سازد.

گروه تولیدی مبلمان سبز با استفاده از چوب های درجه یک و ممتاز سازنده مبلمان راحتی با دوام و با طول عمر بالا است. طراحی های زیبا، استفاده از پارچه های باکیفیت، قیمت های مناسب و تحویل سریع از مزایای سفارش مبلمان به این گروه تولیدی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *