مقالات آموزشی

انواع چوب در ساخت مبل راحتی چوبی

مبل راحتی چوبی

در میان انواع مختلف مبلمان که در بازار موجود است مبل راحتی چوبی یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین نوع مبلمان است که با تمامی وسایل و چیدمان خانه شما ست می شود. مزیت دیگر سبک بودن آن است که باعث می شود تا کار حمل و نقل و جابجایی آن آسان تر صورت بگیرد.

مبل راحتی چوبی
مبل راحتی چوبی از لحاظ پایه دار بودن به سه دسته بدون پایه، پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم می شود که کاربرد هر کدام از اینها به متراژ و ارتفاع سقف منزل شما بستگی دارد. در این مقاله به نقش رنگ و جنس چوب مبل راحتی در دکوراسیون منزل می پردازیم.

 

یکی از عوامل تاثیر گذار در دوام و استحکام مبلمان چوبی، جنس چوب بکار رفته در آن است. از میان چوب های مختلف بهترین نوع برای ساخت مبلمان با کیفیت چوب راش و چوب روسی است.

 

بیشتر بدانید: انواع فوم مبل راحتی 

 

اهمیت جنس چوب در مبل راحتی چوبی

مبل راحتی چوبی

همانطور که همگی ما آگاه هستیم انواع مبلمان با طرح های مختلف برای سلیقه های گوناگون در بازار موجود است. یکی از عوامل موثر در تنوع مبلمان، رنگ و جنس چوبی است که مبل از آن ساخته شده است. در خرید مبل راحتی به نوع چوب به کار رفته دقت بسیاری داشته باشید و شرط اصلی انتخاب مبل را در کیفیت جنس چوب قرار دهید. زیرا اگر کیفیت چوب بکار رفته در تهیه مبلمان مطلوب نباشد، از دوام و طول عمر مبل کاسته شده و در آینده نزدیک ناچار به صرف هزینه مجدد می شوید. برای تشخیص کیفیت جنس چوب بکار رفته در مبلمان، مبل را بلند کرده و به چوب زیرین آن فشار کوچک بیاورید به این طریق کیفیت چوب مشخص می شود. به لحاظ زیبایی نیز زیبایی نیز بهتر است جنس چوب مبل راحتی با جنس چوب میز جلو مبلی، میز نهار خوری، صندلی اپن، کنسول و … یکی باشد.

 

بیشتر بدانید: ۴ نکته مهم در انتخاب رنگ مبل راحتی

 

انواع چوب در مبل راحتی چوبی

  • چوب روسی: یکی از پرکاربردترین انواع چوب در مبلمان سازی، چوب روسی است که از کشور روسیه وارد ایران می شود. این چوب با رنگ سفید خود دست شما را برای خرید انواع لوازم خانه با رنگ های متنوع باز می گذارد.
  • مبل راحتی چوبی
    چوب راش: چوبی نیمه سنگین و دارای بافت همگن است، ضایعات کمی دارد و در برابر حشرات و قارچ مقاوم است. رنگ آن کرم مایل به قرمز است که برای خانه هایی که در دکوراسیون آنها بیشتر از رنگ های تیره استفاده شده است، تناسب بیشتری دارد.

مبل راحتی چوبی

  • چوب افرا: به لحاظ وزنی چوبی نیمه سنگین محسوب می شود. دارای انواعی چون افرای پلت، افرای شیردار و افرای کیکم است. رنگ چوب افرا سفید مایل به کرم صدفی است. به همین دلیل در خانه های با رنگ دکوراسیون نیمه روشن و یا روشن هارمونی خوبی ایجاد می کند.
  • چوب توسکا: چوبی نیمه سنگین تا سبک و ضد آب است. تنها چوبی است که نوع قشلاقی و ییلاقی دارد. خصوصیت بارز این نوع چوب رنگ پذیری آن است که به راحتی با رنگ های مختلف دکور خانه، ست می شود.
  • مبل راحتی چوبی
  • چوب آکاژوی: چوب آمریکایی و آفریقایی است که بافت یکدست و براقی دارد. برای افرادی که علاقه مند به دکوراسیون با چوب براق هستند مناسب است.
    چوب چنار: چوب چنار دارای مقاومت بالایی است و در ساخت مبل راحتی پرکاربرد است. رنگ آن سفید روشن است و با دکوراسیون رنگ روشن هماهنگی دارد.
  • چوب آبنوس: چگالی بالایی دارد و خوش بو است. رنگ آن سیاه و مرمری است و در ساخت مبل راحتی چوبی در هتل و ویلا ها کاربرد دارد.
  • چوب ملچ: چوبی نیمه سنگین و سخت است. این خصوصیت بارز باعث شده است تا گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در صنعت ساخت مبلمان راحتی باشد. رنگ این چوب قهوه ای مایل به قرمز با رگه های سبز است که با لوازم دکور با رنگ تیره هماهنگ می شود.
  • چوب بلوط: چوب قهوه ای روشن، درشت بافت و با دوام است. مقاومت بالایی دارد که این خصوصیت باعث شده است تا مانند چوب ملچ کاربرد بسیاری در مبلمان سازی داشته باشد. رنگ قهوه ای روشن این چوب باعث می شود تا به راحتی با دیگر لوازم دکوراتیو منزل ست می شود.

انواع چوب در ساخت مبل راحتی چوبی

نتیجه گیری

با توجه به ارزیابی کیفیت انواع چوب این نتیجه حاصل می شود که چوب راش و چوب روسی از میان انواع مختلف چوب گزینه های مناسب تری برای ساخت مبلمان راحتی بادوام هستند.
همواره این موضوع را بخاطر داشته باشید که جنس چوب و در نتیجه رنگ مبلمان به لحاظ هارمونی با دیگر لوازم منزل، نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون کلی خانه ایفا می کند. پس بنا به اهمیت این موضوع سعی کنید تا مبلمان خود را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید.
مبل ستاره سبز دارای سابقه فعالیت بالا در زمینه تولید انواع مبل راحتی چوبی است. شما می توانید برای انتخاب مبلمان مناسب از راهنمایی و مشاوره این گروه تولیدی بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

یک نظر در “انواع چوب در ساخت مبل راحتی چوبی

  1. اسلامی گفت:

    مبل تمام چوب.سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *