مقالات آموزشی

مزایا و معایب مبلمان ال و معمولی

مبلمان ال

در حوزه مبلمان راحتی دو دسته مبلمان ال و مبلمان معمولی قرار می‌گیرد. مبلمان ال یا همان مبلمان یک تکه از همان بدو ورود به بازار با استقبال فراوانی مواجه شد و تا به امروز نیز جز مدل های پرفروش بازار مبلمان است.

علت این فراگیر شدن افزایش جمعیت، فشرده شدن بافت شهری و در نتیجه کوچک شدن منازل است. مبلمان یک تکه سازگاری و تطابق خوبی با منازل کم جا دارد. اما این مبلمان نیز  تماما بی نقص نیست و به دلیل وجود معایب خاص خود ممکن است در مقایسه با مبلمان راحتی معمولی برای تمامی افراد مناسب نباشد.

اگر قصد خرید مبلمان راحتی را دارید و مبلمان یک تکه یکی از گزینه‌های فراروی شماست این مقاله را تا انتها بخوانید تا با مزایا و معایب هر دسته به طور کامل آشنا شوید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید مبل راحتی مناسب

مزایای مبل ال

مبلمان ال

 همانطور که گفته شد مزیت ویژه مبلمان ال سازگاری آن با منازل کوچک است. این مزیت به طراحی ویژه و شکل آن باز می گردد. به دلیل آن که یکپارچه است و فضایی از مبل توسط دسته ها اشغال نمی شود، در نتیجه حجم زیادی را اشغال نمی کند و تعداد نفرات بیشتری قادر به نشستن بر روی مبل خواهند بود.

به هم چسبیده بودن نشیمنگاه ها باعث می شود تا یک سبک کاناپه مانند بوجود آید. در نتیجه فضای بیشتری برای استراحت و حتی دراز کشیدن در اختیار شما قرار می دهد. از طرفی دیگر این حالت تخت خوابی برای منازلی که اتاق مهمان ندارند، بسیار مناسب است.

 استفاده از مبلمان یک تکه باعث می شود تا فضای خانه شما کمتر توسط مبلمان اشغال شده و در نتیجه همچنان فضای مناسب برای قرار دادن میز ناهار خوری و یا بوفه وجود داشته باشد. به طور کلی استفاده از این مبلمان دکوراسیون منزل شما را چشمگیرتر ساخته و محدودیت‌های قراردهی سایر لوازم را از بین می برد.

 

معایب مبلمان ال

مبلمان ال

 ساختار مبلمان ال به گونه ای طراحی شده است که برای قرارگیری در گوشه ها و انحنای منازل مناسب باشد. به همین دلیل تطبیق این ساختار با زوایای تمامی خانه ها آسان نیست.

از آنجایی که این نوع مبلمان یکپارچه است و افراد مجبورند تا در کنار هم بنشینند، امکان رو در رویی و مکالمه چهره به چهره وجود ندارد .این مسئله به خصوص برای جمع های دوستانه یک نقص بزرگ است. در این صورت افراد مجبور می شوند تا به صورت کج بنشینند و میزبان نیز از صندلی های مجزا برای قرار گرفتن در روبروی مهمان ها استفاده کند. در مهمانی های رسمی نیز این نوع مبلمان کاربردی ندارد. زیرا افراد ناچار به نشستن در کنار یکدیگر هستند که در ملاقات های رسمی و بخ خصوص اولین برخورد معمول نیست.

کاربرد این نوع مبلمان  در منازل بزرگ، فضای خانه را خالی نشان می دهد. در این صورت حتماً نیاز به تهیه یک دست مبلمان اضافه خواهید داشت که تطبیق آن با  مبلمان یک تکه نمای زیبایی نخواهد داشت. همچنین به دلیل یکپارچه بودن مبلمان ال نمی توانید با قرار دادن میزهای عسلی و یا گلدان، فضای بین مبلمان را پر کنید.

مبلمان یک تکه برای سبک دکوراسیون مدرن طراحی شده است. بنابراین به هیچ عنوان از این مدل برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک استفاده نکنید. 

 

 مزایای مبلمان معمولی

مبلمان ال

مبلمان های معمولی یا همان مجزا، چیدمان راحت تری نسبت به مبلمان ال دارند. استاندارد تعداد نفرات در این نوع مبلمان ۵ نفره، ۷ نفره و ۸ نفره است. هم برای فضاهای کوچک و هم برای فضاهای بزرگ می توانند ابعاد ظریف و یا بزرگی داشته باشند. فضای بین مبلمان را نیز می‌توان با قراردهی عسلی و یا سایر لوازم دکوری تزیین کرد.

این نوع مبلمان می توانند طراحی های رسمی تری نسبت به مبلمان یک تکه داشته باشند. بنابراین انعطاف بیشتری برای سبک دکوراسیون های مختلف دارد و حتی از آن می توان برای پذیرایی مهمانان رسمی نیز استفاده کرد.

به دلیل مجزا بودن این نوع مبلمان، می توان صندلی تکی آن را در گوشه ای از منزل برای ایجاد فضایی دنج جهت مطالعه قرار داد و یا مبل دو نفره آن را به اتاق خواب منتقل کرد.

مبلمان ال

 مزیت دیگر آن است که با استفاده از پارچه های رنگی متضاد برای کوسن و صندلی های تکی، امکان مانور دادن در دکوراسیون منزل وجود دارد.

 معایب مبلمان معمولی

2 1

این مبلمان فضای بیشتری را نسبت به مبلمان یک تکه اشغال می کند و همچنین در شرایط برابر به لحاظ تعداد نفرات، نوع پارچه و جنس کلاف مبل، قیمت بالاتری دارند. میزان نیاز به میز عسلی در مبلمان معمولی بیشتر است و با توجه به مجزا بودن مبل برای هر واحد نیاز به یک میز کوچک است. ضمن اینکه همانند مبلمان ال امکان قراردهی میز عسلی در بدنه مبل وجود ندارد.

مزایا و معایب مبلمان ال و معمولی

مبلمان ستاره سبز

ستاره سبز تولید کننده مبلمان راحتی در طرح های متنوع با استفاده از متریال مرغوب است. کیفیت ساخت، دوام و ماندگاری بالا در کنار طراحی های زیبا و چشمگیر از مزایای تولیدات این شرکت است. برای مشاهده محصولات و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت ستاره سبز مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *